Wednesday, May 20, 2015

Kõik hingab.

Kevad on ilus, noor ja värske. Kevad on vaadata ja tunda, aga mulle näib, et ta saab endaga ise hästi hakkama. Seevastu sügis oma pehkinud raskevõitu äginas vajaks justkui mu tuge. Pean hoidma teda kuni külm ta vaikseks sunnib.
Kevadel kõik hingab. Nagu esimestest sammudest rõõmsalt kilkav pisut kohmakas inimlaps proovib kevad kõiki nippe, kuidas sind naeratama panna, kuidas sa ometi võiksid sirutada ta poole oma käed, et tunda elu õrna puudutust. Kevad on nagu must-valge film, mis järk järgult värviliseks muutub. Sa ei peaks ju imestama, kui pungad puhkevad ja naat oma sitked lehed aiapidaja ärritamiseks õieli ajab, aga ometi näib see kui muinasjutt, mille tahad tulevastele põlvedele üles tähendada, sest neilgi on kohustus märgata ja mitte end ribadeks rapsida.

Foto NAGI's: P4052346

Foto NAGI's: P4052338

Kedagi ei olnud enam kodus. Mõnikord jääb järgi ainult kest, isegi kui sisu oli enne olulisem.

Foto NAGI's: P4052347

Elu kobrutab ja kutsub end vaatama.

Foto NAGI's: P4052351

Miski pole rohkem päris kui kevadine rabarber.

Foto NAGI's: P4052359

Ülestõusmise hommikul. Pole midagi juhuslikku.

Foto NAGI's: P4052372

Foto NAGI's: P4052395

Elu ja surm üheskoos - loodus on leplik, sest ta teab rohkem kui meie iial teadnud oleme. Mustade kortsus marjade vahelt tärkamas uus lootus.

Foto NAGI's: P4052386

Kõigel on oma aeg ja koht - lohutan ma ennast ikka, kuigi tean, et see on vaid labane vale, millega enda küündimatust poputada. Loodus teeb oma valikud järjekindlas stoilisuses. Ma võiks igalt puult ja lillelt midagi õppida.

Foto NAGI's: lauk 013

Foto NAGI's: lauk 011

Foto NAGI's: lauk 015

Foto NAGI's: lauk 017

Foto NAGI's: lauk 018

Ühel kevadisel varahommikul hambaarstikabineti ukse taga võtsin kotist välja mitte hoolikalt varrastele põimitud lõnga, vaid raamatu ja sedagi mitte lihtsalt raamatu, vaid hea raamatu. Igasuguste edetabelite tippu rühkinud raamatu. Nojah, tavaliselt teeb müügitulemuse mõni erootikast punnis hall trikiraamat või siis raamat, mille pealkiri on "Kümne päevaga rikkaks" või "Viie minutiga saledaks". Tõsi - pärast lugemist oled endiselt vatsakas ja vaene ning näed hallides varjundites ikka vaid halli...
Olen väga aeglane lugeja ja pean hoolikalt valima, millega ennast jagan. Tõnu Õnnepalu "Lõpetuse ingel" on see, mida endast kildhaaval läbi lasta. See on muusika, mida kuuled, kui lugema hakkad; need on värvid, mida näed tema sõnade taga. Hindan raamatuid, mis kutsuvad mu endaga. Muidugi saan ma aru, et istun endiselt steriilselt lõhnavas kliinikus, kuid mu hing on vaba.
Mulle meeldivad raamatud, milles on mingisugune tõde või tõdemus. Ma saan nendest raamatutest alati midagi teada. Enamjaolt iseenda kohta. Isegi siis, kui see on vaid ühes tibatillukeses ajaühikus virvendav valgus. Mu omad mõtted saavad nähtavaks, mu tunded selgeks. Raamatul on õigus mind muuta. Ma ei pea muutuma kindlasti paremaks, aga ma pean uuest punktist edasi minema. See ei ole veel ümbersünd, aga see on õhtuhämaruses mööduvate autotulede valgus, mis julgustab teele asuma.

Foto NAGI's: lauk 022

Rabarber mõni nädal hiljem. Punnitab.

Foto NAGI's: lauk 025

Foto NAGI's: lauk 026

Sellest kortsmoorikust saab päevade möödudes pika varre otsas hiidsuur lehvik, aga enne peab päike ja tuul ta säbrulised vormid siluma.

Foto NAGI's: lauk 032

Foto NAGI's: lauk 043

Foto NAGI's: lauk 050

Foto NAGI's: lauk 001

Foto NAGI's: lauk 065

Foto NAGI's: lauk 069

Laugud on mu lemmikud. Neil on iseloomu ja elutahet, vastupidavust ja kindlameelsust.
Ja lõpetuseks veelkord rabarberist - juba mai esimestel päevadel jõudsid nad koogi sisse. Kevad on kingitus.

Foto NAGI's: P5022438




No comments:

Post a Comment