Friday, January 30, 2015

Hea ja ilus jaanuar.

Jaanuar tõmbab oma otsad homme kokku.
Mäletan varasest kooliajast, kuidas peale koolivaheaega jaanuaris oli piin kooli minna. Selle sõna kõige otsesemas mõttes. Mäletan, kuidas kõndisin kobrutav vastumeelsus hinges mööda Vene tänavat ja mulle tõesõna tundus, et jaanuar ei lõpe mitte kunagi, et suvise vabanemise ning minu vahel laiutav ükskõiksusest triiki kuristik haigutab mu poole oma hambutul irvel. Ma ei olnud ilmselt lapseks loodud ja ei mahtunud etteantud raamistikku valmistades just nii kõige suurema pettumuse iseendale. Kahjuks ei osanud ma siis veel ennast vabaks mõelda ja ei teadnud, et inimene võib kaotada lootuse, turvatunde, mõistmine, kuid väärikust - seda ei saa temalt mitte keegi võtta. Võid olla vangistatud süsteemi teras-tugevate rataste vahele, kuid olla siiski lugupidav jumaliku alge vastu oma kapseldunud südames. Toonitan, et see puudutab siiski vaid minu varast kooliaega.

Täna rõõmustab mind jaanuar samamoodi kui kõik teised kuud. Eile õhtul kudusin poole viie ajal autos kasutamata mingit lisavalgustust, oi! see oli hea tunne. Õues ulgus tuul, jaanuarituul.
Kuulen vahel inimesi midagi ootamas sõnadega, et tulgu nüüd ometi nädalavahetus, suvi või jõulud. Laste puhul näib see igati arusaadav, sest nemad ei tea veel kui halastamatult kellaseierid liiguvad ja kui tagasipöördumatu see tik-tak on. Lastel on minevik nii väike, kõik, mis nende elus on juhtunud, on toimunud üks silmapilk tagasi, arusaamine ajast kasvab koos mineviku sügavamaks muutumisega. Alles siis, kui sul on ajalugu, millesse mõtetes tagasi pöörduda, saab mõistetavaks tulevik, vahel ka olevik. Täiskasvanu, kes elamisega pea poole peale jõudnud, ei saa oodata homset või tulevast kuud või imet, et siis hinges rõõmustada. Kui mul oleks elada jäänud kasvõi ainult porist paakunud novembrikuu esmaspäevad, elaks ma need helgeks.

Foto NAGI's: sallid 026

Seekordsel pildil on angoora- ja lambavillane kaelus. Kude pisut tummisem, et soojem saaks.
Eriti meeldib mulle, et kudumi värv astub kelmikasse dialoogi prillide sinakas-lillaka tooniga.

Foto NAGI's: sallid 025

Foto NAGI's: sallid 028

Foto NAGI's: sallid 034

Foto NAGI's: sallid 030

Nii soe, pehme...



2 comments:

  1. Väga meeldib su suhtumine nädalapäevadesse, kuudesse ja aasta-aegadesse. Sakslastele on ilma ja nädalapäevade üle virisemine paraku armsamaiks hobiks, seega kuulen seda pirinat peaaegu iga päev. Äärmiselt värskendav on sinu suhtumisest lugeda.

    Ahjaa: kenad kudumid!

    ReplyDelete
  2. Paistab nii mõnus ja praktiline, mitmel moel kantav!

    ReplyDelete