Friday, April 4, 2014

Suur ja ruuduline.

Mulle meeldivad erinevad pleedid, katted, tekid. Neid on lihtne hooldada, kui lemmikloom on neisse oma käpajäljed jäädvustanud; need annavad igavale diivanie uue ilme, kui ei jätku finantsi, et äkitsi tuju ajel uus sohva koju veeretada; need annavad sooja, kui õhtul hilja koju jõudes end sisse mässida ja juhe välja tõmmata...
Aga milline see pleed siis olema peaks? Soe ja pehme ja ilus - on lihtne vastus - isetehtud veel peale kauba. Materjalina eelistan endiselt looduslikke ning villane paneb rõõmust saba liputama.
Olen endale aegajalt lubanud teraapilisi seansse kaupluses Abakhan, kus saab vabalt katsuda lisaks lõngadele ka kangaid. Mitte et mind oleks tabanud enneolematu kirg oma õmblusmasina vastu, vaid lihtsast soovist lasta kangarullide kõrval oma kängunud fantaasial pilvedeni tõusta. Sel talvel leidsin end korduvalt villaste kangakuhilate juurest, siis see ruuduline mulle näppu hakkaski ja enam ma tast lahti ei saanud. Ega ma seda ei mõõtnud (seal poes ei peagi mõõtma! võid lihtsalt lasta oma õnne üle kaaluda!) ja ma toimetasin saagi pahaaimamatult koju. Algul mõtlesin midagi narmastest, siis sai minus aga võitu soov heegeldada serva üks lugupeetud pits. Wool & Wollen poest tõin hämmastavalt harmoneeruva pruuni lõnga ja heegelnõelast kujunes päevadeks, et mitte öelda nädalateks, minu parim sõber.
Endiselt ei pidanud ma vajalikuks oma uut väljakutset üle mõõta. Imestasin küll, et ikka niiiiii kaua võtab see heegeldamine aega, kuid polnud ju ammu ka harjutanud ehk käed kobaks jäänud või midagi.
Lõpuks, kui soovitud pitsi valmis olin veeretanud, ja pressrauale tööd andsin ning valminud taiest triikimislauale ja laua alla kuhjasin - nägin, kui suuuuur see kangas siiski on. Seega valmis üks suur kate, kuhu punnitamata kogu pere peale mahub.

Foto NAGI's: Picture 007

Pits on lihtne ja valmis igasugu abimaterjalidest sõltumatult.

Foto NAGI's: Picture 005

Foto NAGI's: Picture 010

Foto NAGI's: Picture 001

1 comment:

  1. Mõnus kate! Pitsi on ikka meetrite viisi :)

    ReplyDelete