Friday, August 19, 2011

Adagio. Punane.

See lugu sai alguse sellest, et ma armusin sellisesse mustrisse.


Mul oli vaja kohe ja kiiresti seda kududa. Niisiis järgnesid lõnga otsingud minu ammendamatutest varudest. Pidin peagi tõdema, et mul oli kodus ainult!!! punast peenikest villast lõnga. Sain selle omanikuks kord ühes Rakvere käsitööpoes, kus nukrutsesid nurgas viimased punased EcoYarni tokid, mida omal ajal toodeti Haapsalus. Muidugi viisin kõik tokid - neid võis olla umbes 12 - oma koju, kus nad said siis mõne aastakese oma tähetundi oodata.
No kõik võikski helge ja õnnelik paista, kui mitte... Punane ei ole minu värv. Ja punkt.
Aastatega kivistunud, ent mitte mõranenud, tõekspidamised tuli kõrvale heita ja ma alustasin elus esmakordselt kolmnurkse rätiku kudumist, kõik eelnenud olin ma heegeldanud... ja see oli p-u-n-a-n-e! Ah, ei saa ma ju jätta ütlemata, et soetasin siia juurde mõnede päevade eest ka punased kingad. Saab siis näha, millega ma ennast veel üllatada võin.


Rätiku kudumine võttis mul muidugi omajagu aega. Alsutasin ülemisest servast ja kahandasin külgedelt vastavalt mustrile. Kuna kogemused selles vallas mul puuduvad, siis ei osanud arvata, et küljed võivad nö. kiskuma hakata. Seepeale jätsin töö mõneks ajaks kõrvale ja hakkasin sama mustriga kuduma kingituseks suurt õlasalli. Alustasin servast ja kudusin keskele, samuti tegin teise tükiga ja siis kudusin tükid kokku.

Peale salli valmimist võtsin taaskord ette, oma rätiku ja tegin äärde volangi. Silmi maha kududes oli ringvarrastel üle 1400 silmuse.... Seepeale kogu kupatus enam ei kiskunud ja on tõenäoline, et ma seda ka kandma hakkan, kuigi punane... 

3 comments:

  1. Muster on tõesti vägev! Mul on niisuguse (või väga sarnase) mustriga suvetop. Tundub, et sobiks suurepäraselt ka rätikule. Kuidas siis punase kandmine tundub? Võib-olla võiks igaks juhuks kududa samas mustriga, kuid teist värvi lõngast veel ühe rätiku?

    ReplyDelete
  2. Ohh! Et siis selline kudumine! Väga hea, saame ehk kokku ja lubad imetleda seda kõike:)
    Heli

    ReplyDelete
  3. Tänud vastukaja eest!
    Anna, see muster sobib tõesti paljudeks erinevateks kudumiteks. Ja olen samuti mõelnud, et võiks veel mõne sellise rätiku teha teist värvi, aga olude sunnil lükkub tegemine talve poole. Aga kandmisest ei tea ma veel midagi :), sest võtan alles hoogu! Samas on see punane meeldima hakanud küll... Hea sõber sügisjaheduse vastu.
    Heli, kohtumine oli eriti suur rõõm!

    Jälgin teie mõlema blogisid huviga - lõngakera ja villateed.

    ReplyDelete